22 December

Ja, då var jag tillbaka.
Som vanligt kommer jag med dilemman.
Nu har jag bott i Kanada i nästan två år. Två hela år på en annan kontinent.
Jag tänker ofta på familjen, vännerna, och moderlandet. Funderar mycket på vad dom har för sig, och allt jag känner jag missar. 
"Gräset är alltid grönare på andra sidan" är en filisofi min hjärna gärna anammar. Det är jäkla störande måste jag säga. Jag kan då aldrig vara nöjd. När jag är hemma i Sverige vill jag till Kanada, och när jag är hemma i Kanada vill jag till Sverige. 
Hem ljuva hem..
Ja, det är svårt när man har två olika liv, på två olika platser. Jag har bara mig själv att skylla.
Jag trivs allt i Kanada också. Men det är annorlunda.
Så, vad är nytt med mig då?
Jag har börjat träna regelbundet, jag har varit rökfri sedan Augusti och snart är det jul!
Mest stolt är jag över att jag slutat röka. Kan inte ens föreställa mig att dra ett bloss längre, så sjukt.
Hur kunde jag någonsin tycka det var coolt? Men, men.. Vi lever och vi lär, och skönt är väl det!
Nu orkar jag inte skriva så mycket mer, vi ses när vi ses.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0