21

Jag behöver ta mig fan gå och prata med någon alltså. Det känns som jag håller på att bli galen, om jag inte redan är det.
Igår trodde jag att jag höll på att få en psykos, satt i soffan och kollade på väggen tills jag fick för mig att skuggorna började röra sig, blev så himla rädd då jag får för mig ganska ofta att det är någon i lägenheten trots att det inte är det. Men då höll jag iallafall på att få en panikattack, även om jag haft det förut så hade jag en känsla jag aldrig haft förut. Svårt att förklara.
Men iallafall.. Jag är så otroligt paranoid att det ofta förstör min vardag då jag går runt och oroar mig hela tiden. Jag är rädd för att jag ska se saker som inte finns, hallucinera, att någon ska bryta sig in i lägenheten när jag är själv, att det redan är någon i lägenheten, att jag är förföljd, att folk vill mig illa, och så vidare.. Och speciellt nu när jag är ensam i lägenheten så påverkar det mig mycket. Jag blir rädd vid minsta ljud som inte "hör hemma", hör jag något ljud som jag inte kan identifiera som tex regn så tror jag att det är någon i lägenheten.
Det tar så himla mycket energi att gå runt och vara rädd hela tiden, jag är så trött på det. Därför tänker jag att det kan vara bra att gå till någon professionell och prata om det.
Ska bara ta tag i det också. Hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0